Pengerusi (Guru Besar)
En Zuraidi
bin Shafii
Naib Pengerusi I (Penolong Kanan Pentadbiran)
En Che Abd Hamid bin Che Sof
Naib Pengerusi II (Penolong Kanan Hal Ehwal Murid)
En
Mohd Sakri@Shukri b Ahmad
Naib Pengerusi III (Penolong Kanan Kokurikulum)
Pn Aigi a/p To Wen
Jawatankuasa
|
Catatan
|
Jawatankuasa LADAP
(Latihan Dalam Perkhidmatan)
Penyelaras
LADAP (Setiausaha)
En
Chong Yeong Tsair
Encik Muhammad Syahmin bin Abdul Aziz
Encik Alnawawi bin Hussin
Pn Mahiran
binti Hassan
Pn Robiah
binti Yusoff
Pn Nik
Mimi Latifah binti Nik Kasim
Pn Zalina binti Mat Zin
|
1. Setiap kakitangan samada guru ataupun staf
sokongan mestilah sentiasa memajukan dan meningkatkan profesionalisme
masing-masing bagi memupuk budaya kerja cemerlang.
2. Pihak pengurusan sekolah telah menyediakan
platform - platform untuk warga sekolah meningkatkan profesionalisme ini
melalui Hari Profesionalisme, Perbincangan Profesional, ‘Buddy Support System
, ‘Contact Hours’ dan Lawatan Penandaras
sebagai nilai tambah .
3. Semua guru yang menghadiri kursus-kursus yang
dianjurkan oleh bahagian-bahagian KPM perlulah melaporkan secara bertulis
melalui minit curai kepada Pentadbir untuk tindakan seterusnya. Jika perlu
guru yang pergi berkursus ini hendaklah mengendalikan kursus dalaman ataupun
sekurang-kurang memberikan taklimat berkaitan kursus yang dihadiri.
4. Skop pengisian perkembangan staf ini mestilah
berdasarkan keperluan-keperluan professional guru dan juga keperluan sebagai
seorang penjawat awam, oleh sebab itu keutamaan akan diberikan kepada kursus
yang berkaitan pedagogi dan ICT.
5. Guru-guru yang dikehendaki mengajar matapelajaran
yang bukan opsyennya adalah menjadi tanggungjawab Guru Kanan dan Ketua Panitia
untuk melatih guru tersebut bagi mengajar matapelajaran yang bukan opsyennya.
Satu rekod latihan dan pemantauan perkembangan kemahiran mengajar mestilah
diurus dengan baik oleh ketua panitia matapelajaran tersebut.
6. Semua program perkembangan staf yang dilaksanakan
samada peringkat panitia atau peringkat sekolah mestilah dilaporkan sebaik
sahaja sesi tersebut selesai dan pelaporan mestilah lengkap dari segi
matlamat, objektif, tempat , masa, sasaran , tajuk dan pengisian, profil
penceramah dan kajian impak kursus berserta dengan gambar .
7. Skop pengisian perkembangan staf ini mestilah
berdasarkan keperluan-keperluan professional guru dan juga keperluan sebagai
seorang penjawat awam. Oleh sebab itu keutamaan akan diberikan kepada kursus
yang berkaitan pedagogi dan ICT.
8. Guru-guru yang dikehendaki mengajar matapelajaran
yang bukan opsyennya adalah menjadi tanggungjawab Guru Kanan dan Ketua
Panitia untuk melatih guru tersebut bagi mengajar matapelajaran yang bukan
opsyennya. Satu rekod latihan dan pemantauan perkembangan kemahiran mengajar
mestilah diurus dengan baik oleh ketua
panitia matapelajaran tersebut .
9. Semua program perkembangan staf yang dilaksanakan
samada peringkat panitia atau peringkat sekolah mestilah dilaporkan sebaik
sahaja sesi tersebut selesai dan pelaporan mestilah lengkap dari segi
matlamat, objektif, tempat , masa, sasaran , tajuk dan pengisian, profil
penceramah dan kajian impak kursus berserta dengan gambar .
|
Tiada ulasan:
Catat Ulasan